Originele soundtrack met live uitvoering

Video
Jubileumfeest

Blue Luna realiseerde in juli 2015 een bijzonder project, dat als showcase kan dienen voor bedrijven (en particulieren) die een boodschap willen vertalen in een eigen, op maat gecomponeerde, soundtrack of officiële single, compleet met videoclip.

Het evenement op 3 juli 2015 betrof een privéfeest van een stel dat drie mijlpalen te vieren had: ze waren twintig jaar samen, ze waren tien jaar getrouwd en ze werden beiden deze zomer 40 jaar. De opdrachtgever is een echte liefhebber van arthouse films. Hij wilde bovendien zijn doorgaans vrij nuchtere partner op deze speciale avond verrassen en ontroeren op een artistieke manier. Daarvoor klopte hij aan bij Blue Luna, we bedachten een creatief concept en schakelden voor de operationele uitvoering Joep Producties in. Voor de compositie en productie werkten we met Sietse van Gorkom en Studio Floris. We lieten ons bij het concept inspireren door soundtrackklassiekers van Ennio Morricone, door performer Rob Cantor en door de klassieker ‘Mens, durf te leven’, die onder meer is vertolkt door Ramses Shaffy en Wende Snijders.

Een bijzondere productie op maat, ontworpen vanuit inhoud en met liefde voor de muziek. Daarbij hebben we optimaal gebruik gemaakt van de ruimte: een eiland aan de overkant als prachtig decor, met een knipoog naar film. Het is tevens een voorbeeld van co-creatie. De opdrachtgever heeft de soundtrack met hulp van ons zelf geschreven. Het is zíjn soundtrack en zijn cadeau aan zijn vrouw. Meer impactvol kun je het eigenlijk niet bedenken. Het is ook een evenement met een kop en een staart, een voor- en een natraject, en met een koppeling naar een goed doel.

De productie is een mooie showcase voor de zakelijke markt. Een eigen single of soundtrack met videoclip biedt natuurlijk fantastische mogelijkheden voor bedrijven om zich te presenteren of een boodschap te laden. Met op maat gemaakte, creatieve teksten en met functionele muzikale cross-overs kunnen bedrijven zich heel duidelijk profileren en onderscheiden.

Het feest voor 250 personen in de omgeving van Rotterdam was doortrokken van filmische details. De cocktails verwezen naar bekende films, de menukaart was ontworpen als een bioscoopprogramma, de hamburger was vernoemd naar de ‘Royale with Cheese’ uit Pulp Fiction, de kreeft naar Edward Scissorhands, enzovoort. De gasten beleefden een evenement dat doordrenkt was met film, zonder dat het een ‘themafeestje’ werd; een uitdrukkelijke wens van de opdrachtgever. Het surrealistische spektakel werd met camera’s vastgelegd en is hiernaast te zien. Aansluitend werd de dansvloer geopend waar om middernacht de track nogmaals in een remix werd gedraaid, hetgeen voor een enorme boost zorgde. De soundtrack was na afloop in de bussen naar de hotels en in de auto naar huis opnieuw te beluisteren. Iedereen kan inmiddels de track downloaden op iTunes. De opbrengst ervan gaat naar Terre De Hommes, een NGO die zich actief inzet om kinderuitbuiting te stoppen.